VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Název: Cesta Dřeva s.r.o.

IČO : 08422729

sídlo: Lhůta 3, 583 01 Libice nad Doubravou

telefon: +420 723 689 824

e-mail: info@cestadreva.cz

webová stránka: www.cestadreva.cz

(dále „Cesta Dřeva“)

  1. ZÁKLADNÍ INFORMACE

    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále „Podmínky“) upravují uzavírání kupních smluv mezi Cestou Dřeva a jeho zákazníkem (dále „Zákazník“) a s tím související právní vztahy, pokud je taková smlouva uzavřena prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.cestadreva.cz (dále „E-shop“), který provozuje Cesta Dřeva. E‑shop se zabývá zejména prodejem kvalitních ručních nástrojů na dřevo pro truhláře, tesaře i začínající nadšence (dále „Zboží“).

    1. Pokud je některé ustanovení těchto Podmínek v rozporu se smlouvou uzavřenou mezi Cestou Dřeva a Zákazníkem, použije se v rozsahu rozporných ustanovení smlouva.

    1. Tyto Podmínky jsou pro obě smluvní strany, tj. Zákazníka a Cestu Dřeva, závazné od okamžiku, kdy je mezi nimi uzavřena smlouva podle dalších ustanovení těchto Podmínek. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy.

    1. Smlouva a tyto Podmínky jsou vyhotoveny a uzavírají se v českém jazyce.

    1. Cesta Dřeva upozorňuje, že znění těchto Podmínek může měnit. Taková změna ale nemá vliv na práva a povinnosti vzniklé před změnou Podmínek. Zákazník dává souhlas s aktuálním zněním Podmínek při každém jednotlivém uzavření smlouvy s Cestou Dřeva.

    1. Zákazníkem může být jak spotřebitel, tak i další osoby. Spotřebitelem je člověk, který uzavírá Smlouvu s Cestou Dřeva mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec svého samostatného výkonu povolání (dále „Spotřebitel“).

    1. Cesta Dřeva se může v nabídce Zboží uvedeného v E-shopu od těchto Podmínek odchýlit. V takovém případě mají přednost informace uvedené v nabídce Zboží v E-shopu.

  1. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ KE SMLOUVÁM

    1. U Zboží nabízeného v E-shopu je uvedena aktuální cena a další informace o Zboží a jeho vlastnostech. Ceny Zboží jsou v E-shopu uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (pro přehled je na E-shopu zobrazena i cena bez DPH), balného a dalších souvisejících poplatků. Ceny Zboží nezahrnují cenu dopravy a cenu platby.

    1. V případě, že Cesta Dřeva Zákazníkovi poskytne slevy, není možné je mezi sebou kombinovat, pokud Cesta Dřeva neurčí jinak. V případě poskytnutí slevy Cesta Dřeva u zlevněného Zboží také uvede nejnižší cenu za posledních 30 dnů před poskytnutím slevy.

    1. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smluv. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku, které Zákazník vynaloží na to, aby mohl uzavřít smlouvu (tj. např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory atd.), si hradí Zákazník sám. Cesta Dřeva si v této souvislosti neúčtuje žádné zvláštní poplatky a výše těchto nákladů se řídí právním vztahem Zákazníka a příslušného poskytovatele takových služeb, od kterého Zákazník tyto služby čerpá.

    1. Zákazník prohlašuje, že veškeré údaje uvedené v objednávkách popsaných dále, případně v jiných ujednáních nebo komunikaci mezi ním a Cestou Dřeva, jsou pravdivé a správné. Zákazník se zavazuje případné změny těchto údajů bezodkladně oznámit Cestě Dřeva. Cesta Dřeva výslovně upozorňuje, že nenese odpovědnost za jakoukoli škodu či komplikace způsobené sdělením nesprávných či nepravdivých údajů; Zákazník bere tuto skutečnost na vědomí. Zákazník se zavazuje nahradit Cestě Dřeva škodu, kterou by jí způsobil sdělením nesprávných či nepravdivých údajů.

    1. V rámci prodeje Zboží smluvní strany uzavírají kupní smlouvu (dále „Smlouva“).

  1. UZAVŘENÍ SMLOUVY

    1. Sjednání Smlouvy probíhá následovně:

      1. Zákazník zvolí druh a množství Zboží a vloží jej do elektronického nákupního košíku (dále „Košík“);

      2. v Košíku se zobrazuje výčet a přehled všech Zákazníkových položek vložených do Košíku, jejich cena za 1 kus i za vybraný počet kusů a celková cena za všechny položky v Košíku. Zákazník v tomto bodě může obsah Košíku měnit a položky z něj odstranit nebo upravit množství zvoleného Zboží. Dále může v tomto bodě uplatnit slevový kód;

      3. Zákazník následně zvolí způsob dopravy Zboží a způsob platby za Zboží. K ceně Zboží se automaticky připočítají náklady na doručení, jejichž výše je závislá na zvoleném způsobu dopravy a zvolené platební metodě, které si Zákazník zvolí v poli objednávky „Doprava a platba“ (dále společně „Poštovné“);

      4. Zákazník následně vyplní své kontaktní údaje (jméno, příjmení, případně název firmy) a fakturační údaje (země, adresa ulice a č. p., město, PSČ, telefon, e-mail, případně IČO a DIČ – pokud Zákazník nakupuje pro účely svého podnikání). Pokud si Zákazník přeje doručit Zboží na jinou než fakturační adresu, zaškrtne pole „Doručit na jinou adresu“ a vyplní požadované údaje. Pokud si Zákazník již zřídil svůj zákaznický účet, může se do něj přihlásit a údaje se vyplní automaticky dle údajů v zákaznickém účtu Zákazníka – pokud je Zákazník v zákaznickém účtu předtím uvedl;

      5. Zákazník může obsah své objednávky měnit a vracet se k předchozím krokům. Objednávku odešle stisknutím tlačítka „Objednávka zavazující k platbě;

      6. Po odeslání objednávky E-shop zobrazí Zákazníkovi potvrzení objednávky. Bezprostředně po odeslání objednávky Cesta Dřeva dále zašle Zákazníkovi potvrzení objednávky, a to na jeho e-mail uvedený při tvorbě objednávky nebo v jeho zákaznickém účtu (dále „E-mail Zákazníka“). Doručením potvrzení o objednávky na E-mail Zákazníka je Smlouva uzavřena. Přílohou potvrzení o přijetí objednávky jsou tyto Podmínky.

    1. Cesta Dřeva si vyhrazuje právo zrušit objednávku (Smlouvu) nebo její část, pokud: i) se již Zboží nevyrábí, ii) se již Zboží nedodává, iii) se výrazným způsobem změnila cena dodavatele Zboží, nebo iv) se u Zboží na E-shopu zobrazuje zjevně mylná cena. V případě, že Zákazník již zaplatil Platbu nebo její část, bude mu tato částka vrácena zpět.

  1. PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Zákazník si na E-shopu zvolí měnu, ve které bude platit – Česká koruna nebo Euro.

    1. Na základě uzavřené Smlouvy se Zákazník zavazuje zaplatit Cestě Dřeva cenu Zboží a Poštovné a dále Zboží převzít. Cesta Dřeva se zavazuje Zákazníkovi objednané Zboží dodat na Zákazníkem zvolené místo a umožnit mu nabýt ke Zboží vlastnické právo.

    1. Zákazník se zavazuje uhradit cenu za Zboží (dále „Kupní cena“) společně s případným Poštovným (dále společně „Platba“) jedním z následujících způsobů:

      1. bezhotovostně kartou prostřednictvím platební brány comgate;

      2. bankovním převodem;

      3. dobírkou,

      4. v hotovosti nebo platební kartou na odběrném místě.

    1. Platby uskutečněné dle 4.3.1. a 4.3.2. jsou splatné do 10 dnů od doručení potvrzení objednávky Zákazníkovi. Tyto Platby se považují za uhrazené okamžikem připsání příslušné částky ve prospěch účtu Cesty Dřeva. Pokud Zákazník neuhradí celou Platbu ve lhůtě uvedené v tomto odstavci 4.4., Smlouva se ruší; případná částečná platba bude Zákazníkovi vrácena.

    1. Platby uskutečňované dle 4.3.3. a 4.3.4. se považují za uhrazené zaplacením Platby při osobním odběru, případně zaplacením Platby kurýrovi při převzetí Zboží. Pokud Zákazník neuhradí Platbu, Cesta Dřeva (kurýr) není povinen mu předat Zboží. Pokud Zákazník Platbu neuhradí 30 dnů od doručení potvrzení objednávky Zákazníkovi, Smlouva se ruší.

    1. Zákazník, který si zvolil k platbě jeden ze způsobů dle 4.3.1. a 4.3.2., bere na vědomí, že Cesta Dřeva odešle Zboží Zákazníkovi až po připsání celé Platby ve prospěch svého účtu.

    1. Po úplném zaplacení Platby vystaví Cesta Dřeva Zákazníkovi za provedenou Platbu daňový doklad – fakturu, kterou zašle Zákazníkovi elektronicky na E-mail Zákazníka. Zákazník uzavřením Smlouvy vyslovuje souhlas s tímto postupem a elektronickým zasláním faktury.

    1. Zákazník nabývá vlastnické právo ke Zboží úplným zaplacením Platby a následným převzetím Zboží.

  1. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

    1. Cesta Dřeva umožňuje následující způsoby doručení Zboží:

      1. doručení na adresu prostřednictvím kurýra GLS – Cesta Dřeva doručuje Zboží na území České republiky a Slovenské republiky;

      2. osobní odběr Zákazníkem na adrese Lhůta 3, 583 01 Libice nad Doubravou nebo na adrese Karla IV. 20, 267 18 Kuchař.

    1. Pokud je Cesta Dřeva podle Smlouvy povinná dodat Zboží na místo určené Zákazníkem,
      je Zákazník povinen Zboží převzít při jeho dodání. Zákazník se zavazuje Zboží převzít i v dalších případech, zejména po vyřízené reklamaci, nebo pokud mu
      Cesta Dřeva znovu zašle Zboží z důvodu pozdního uplatnění práva od Smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu.

    1. Pokud Cesta Dřeva z důvodů na straně Zákazníka doručuje Zboží Zákazníkovi opakovaně nebo jiným způsobem, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s tímto opakovaným nebo jiným způsobem doručení.

    1. V případě prodlení Zákazníka s převzetím Zboží má Cesta Dřeva právo kdykoliv za trvání prodlení od Smlouvy odstoupit. Pokud Cesta Dřeva odstoupí od Smlouvy, nezaniká jí tím nárok na případnou náhradu vzniklé újmy.

    1. Při převzetí Zboží je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů. Pokud je obal porušený způsobem, který svědčí o neoprávněném otevření zásilky, má Zákazník právo zásilku od přepravce nepřevzít; zároveň je povinen s osobou, která mu Zboží doručila, sepsat protokol o škodě. Současně je Zákazník povinen nahlásit tuto skutečnost Cestě Dřeva na telefonní číslo +420 723 689 824 nebo e-mailem na info@cestadreva.cz, a to bez zbytečného odkladu po odmítnutí převzetí zásilky.

    1. Cesta Dřeva upozorňuje, že doba doručení Zboží závisí na druhu a množství objednaného Zboží. Cesta Dřeva uvádí na E-shopu a ve shrnutí objednávky jen orientační datum, do kterého je schopna doručit Zboží. Za toto datum dodání ale neručí.

  1. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

    1. Tam, kde tento článek hovoří o Spotřebiteli, použijí se ustanovení pouze na Spotřebitele. Pokud je Zákazníkem jiná osoba, má právo odstoupit od Smlouvy za podmínek podle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále „Občanský zákoník“), a ustanovení těchto Podmínek, kde se hovoří o Zákazníkovi.

    1. Spotřebitel může od Smlouvy odstoupit i bez udání důvodu, a to do 21 dnů. Lhůta pro odstoupení plyne:

      1. ode dne převzetí Zboží;

      2. ode dne převzetí poslední dodávky nebo části Zboží, pokud měla Cesta Dřeva dodat několik druhů nebo několik částí Zboží; nebo

      3. ode dne převzetí první dodávky Zboží, pokud ho Cesta Dřeva měla dodávat pravidelně a opakovaně.

    1. Spotřebitel bere na vědomí a výslovně souhlasí s tím, že právo odstoupit od Smlouvy dle odst. 6.1. se nevztahuje mimo jiné na Smlouvy:

      1. týkající se Zboží, které bylo upraveno podle přání Spotřebitele nebo pro jeho osobu (např. pokud si objedná Zboží s osobním věnováním, autorským podpisem apod.);

      2. o dodávce Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.

    1. Pro zachování lhůty dle odst. 6.1. stačí, aby Spotřebitel oznámení o odstoupení od Smlouvy v této lhůtě odeslal nebo v dané lhůtě učinil vůči Cestě Dřeva jednoznačné prohlášení jiným způsobem. Spotřebitel má právo od Smlouvy odstoupit i před tím, než začne plynout lhůta pro odstoupení podle odst. 6.1.

    1. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy dle odst. 6.1. mimo jiné prostřednictvím vyplněného formuláře pro odstoupení od Smlouvy, který je součástí těchto VOP a je rovněž volně přístupný ke stažení na adrese https://cestadreva.cz/odstoupeniodsmlouvy.

    1. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od Smlouvy dle odst. 6.1. zaslat Zboží na  adresu Karla IV. 20, 267 18 Kuchař. Náklady na vrácení Zboží Cestě Dřeva nese Spotřebitel.

    1. V případě, že Spotřebitel z jakéhokoli důvodu odstoupí od Smlouvy dle odst. 6.1., je Cesta Dřeva povinna mu vrátit Platbu do 14 dnů od odstoupení; ustanovení odst. 6.9. a odst. 6.12. tím není dotčeno. Cesta Dřeva je oprávněna počkat s vrácením Platby do doby, než jí Spotřebitel vrátí Zboží nebo prokáže, že ho odeslal zpět Cestě Dřeva, podle toho, co nastane dříve.

    1. Při odstoupení od Smlouvy dle odst. 6.1. Cesta Dřeva vrátí Spotřebiteli Platbu stejným způsobem, jakým ji od něj přijala. Cesta Dřeva je oprávněna ji vrátit i jiným způsobem, pokud s tím Spotřebitel souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Pokud Cesta Dřeva v rámci určitého způsobu dodání Zboží nabízí několik možností dodání (Poštovné), je Cesta Dřeva povinna mu nahradit jen tu nejlevnější z nich.

    1. Pokud bylo vrácené Zboží poškozeno v důsledku porušení Zákazníkových povinností, je Cesta Dřeva oprávněna vůči Zákazníkovi uplatnit nárok na náhradu škody a započíst ho na částku, kterou má Zákazníkovi vrátit.

    1. Cesta Dřeva má právo od Smlouvy odstoupit za stejných podmínek jako Zákazník, a to až do doby, než Zákazník převezme Zboží. V případě, že Cesta Dřeva z jakéhokoli důvodu odstoupí od Smlouvy, vrátí si se Zákazníkem všechna dosud navzájem poskytnutá plnění, zejména Platby a Zboží, a to bez zbytečného odkladu od účinnosti odstoupení.

    1. V případě, že si Zákazník objedná Zboží, u něhož byla v E-shopu zobrazena zjevně nesprávná Kupní cena, Poštovné, případně které již není skladem, Cesta Dřeva ho o této skutečnosti informuje bez zbytečného odkladu od provedení objednávky. Cesta Dřeva může v takovém případě zároveň odstoupit od Smlouvy.

    1. V případě, že Cesta Dřeva Zákazníkovi společně se Zbožím poskytne dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že pokud Zákazník nebo Cesta Dřeva odstoupí od Smlouvy, pozbývá taková darovací smlouva účinnosti a Zákazník je povinen společně se Zbožím vrátit Cestě Dřeva i poskytnutý dárek, pokud o jeho poskytnutí Zákazník věděl předem.

  1. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMACE

    1. Tam, kde tento článek hovoří o Spotřebiteli, použijí se ustanovení pouze na Spotřebitele. Pokud je Zákazníkem jiná osoba, řídí se práva z vadného plnění příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a ustanoveními těchto Podmínek, kde se hovoří o Zákazníkovi.

    1. Cesta Dřeva se zavazuje dodat Zboží v požadované kvalitě, množství a bez vad. Zboží má vady tehdy, pokud má nějaké nedostatky. Za vady Zboží odpovídá Cesta Dřeva v rozsahu uvedeném dále.

    1. Cesta Dřeva odpovídá Spotřebiteli, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že Zboží v době, kdy ho Spotřebitel převzal:

      1. má vlastnosti, které si ujednali; pokud si je neujednali, má takové vlastnosti, které Cesta Dřeva popsala nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy;

      2. se hodí k účelu, který pro jeho použití Cesta Dřeva uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá;

      3. odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost nebo provedení určeny podle smluveného vzorku nebo předlohy;

      4. je v odpovídajícím množství nebo míře; a

      5. vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    1. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního Zboží, v době 24 měsíců od jeho převzetí.

    1. Cesta Dřeva neodpovídá za vady:

      1. vzniklé v důsledku běžného opotřebení, nebo nerespektování účelu, pro který se Zboží běžně využívá;

      2. pro které byla ujednána nižší cena Zboží;

      3. u použitého Zboží za vady odpovídající míře opotřebení nebo používání, které Zboží mělo již jeho převzetí Zákazníkem;

      4. které způsobil Zákazník.

                            Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí Zboží Spotřebitelem, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, tím není dotčeno ustanovení předchozí věty.

    1. Podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace):

      1. Zákazník je povinen Zboží při jeho převzetí podrobně zkontrolovat, a pokud zjistí, že má vady, je povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem dle odst. 7.7.;

      2. skryté vady je Zákazník povinen reklamovat bez zbytečného odkladu po tom, co je zjistí;

      3. Zákazník není oprávněn uplatnit reklamaci na Zboží v případě, že o vadě věděl před jeho převzetím, případně pokud ho na ni Cesta Dřeva upozornila nebo mu z toho důvodu poskytla přiměřenou slevu z Kupní ceny.

    1. Způsob uplatnění reklamace:

      1. Reklamaci může Zákazník, uplatnit u Cesty Dřeva poštou, osobně na adrese Karla IV. 20, 267 18 Kuchař, nebo prostřednictvím e-mailu info@cestadreva.cz;

      2. Spotřebitel v reklamaci uvede název Zboží, popis závady Zboží, své jméno
        a příjmení, a kontaktní údaje, na které je možné jej kontaktovat ohledně vyřízení reklamace (doporučujeme telefonní číslo, adresu a e-mail, pokud možno shodný
        s E-mailem Zákazníka); pro snadnější identifikaci Zboží doporučujeme též připojit číslo objednávky. Je vhodné, aby Zákazník při reklamaci předložil doklad o koupi Zboží či jeho kopii nebo jiný dokument, ze kterého bude zřejmé, že Zboží bylo zakoupeno od
        Cesty Dřeva. Zákazníkovi se dále doporučuje, aby při uplatnění práva z vady Cesty Dřeva zaslal Zboží čisté v obalu zabraňujícím jeho poškození.

      3. Pokud není vadné Zboží Cestě Dřeva doručeno při uplatnění reklamace, je Zákazník povinen doručit vadné Zboží Cestě Dřeva bez zbytečného odkladu po uplatnění reklamace, aby bylo možné reklamaci posoudit a vyřídit..

      4. V případě, že bude podání, kterým Zákazník reklamuje Zboží, neúplné (např. nečitelné, nejasné, nesrozumitelné, bez požadovaných dokumentů apod.), vyzve ho Cesta Dřeva e-mailem zaslaným na e-mail, který Zákazník uvedl v reklamaci, případně na E-mail Zákazníka, k doplnění reklamace. V takovém případě reklamační řízení začne teprve dnem, kdy Zákazník Cestě Dřeva doručí doplněné podání. Pokud Zákazník nedoplní své podání nejpozději do 10 dnů od doručení výzvy k doplnění, Cesta Dřeva bude reklamaci považovat za neopodstatněnou.

      5. Cesta Dřeva zašle Spotřebiteli na E-mail Zákazníka potvrzení o tom, kdy Spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Spotřebitel požaduje. Pokud Spotřebitel uplatní reklamaci Zboží osobně u Cesty Dřeva, Cesta Dřeva mu vydá potvrzení bezprostředně po převzetí reklamovaného Zboží. Potvrzení je dokladem o přijetí reklamace, ne o vyřízení reklamace. Cesta Dřeva posoudí stav Zboží v reklamačním řízení.

      6. Zákazník bere na vědomí, že pokud Cesta Dřeva nepředá reklamované Zboží se vším příslušenstvím, Cesta Dřeva při vyřízení reklamace odstoupením od Smlouvy vrátí Zákazníkovi Kupní cenu poníženou o cenu nevráceného příslušenství.

    1. Způsoby vyřízení reklamace se liší v závislosti na tom, zda vada Zboží znamená podstatné, nebo nepodstatné porušení Smlouvy.

      1. V případě vady, která znamená podstatné porušení Smlouvy, má Zákazník podle svého uvážení ve vztahu k uplatnění práv z vadného plnění následující možnosti:

        1. požadovat bezplatné odstranění vady – opravu;

        2. požadovat přiměřenou slevu z Kupní ceny;

        3. požadovat dodání nového Zboží bez vad, případně dodání nové části Zboží bez vad, pokud se vada týká jen části Zboží;

        4. odstoupit od Smlouvy.

      2. Podstatné je takové porušení Smlouvy, o němž strana porušující Smlouvu již při uzavření Smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana Smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 

      3. V případě vady, která znamená podstatné porušení Smlouvy, sdělí Zákazník Cestě Dřeva, jaké právo si zvolil, při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Cesty Dřeva; to neplatí, pokud Zákazník žádal opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Pokud Cesta Dřeva neodstraní vady v přiměřené lhůtě či Zákazníkovi oznámí, že vady neodstraní, může Zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z Kupní ceny, nebo může odstoupit od Smlouvy. Pokud si Zákazník nezvolí své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení Smlouvy podle odst. 7.8.4. Pokud Zákazník považuje vadu za podstatné porušení Smlouvy, je povinen to Cestě Dřeva doložit.

      4. V případě vady, která znamená nepodstatné porušení Smlouvy, má Zákazník podle svého uvážení ve vztahu k uplatnění práv z vadného plnění následující možnosti:

        1. požadovat odstranění vady;

        2. požadovat přiměřenou slevu z Kupní ceny.

      5. Dokud Zákazník neuplatní právo na slevu z Kupní ceny nebo neodstoupí od Smlouvy, Cesta Dřeva může dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může odstranit podle své volby opravou Zboží nebo dodáním nového Zboží; volba nesmí Zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady. Pokud Cesta Dřeva neodstraní vadu Zboží včas nebo vadu Zboží odmítne odstranit, může Zákazník požadovat slevu z Kupní ceny, anebo může od Smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Cesty Dřeva.

    1. Zákazník nemůže odstoupit od Smlouvy ani požadovat dodání nového Zboží, pokud ho nemůže vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí, pokud:

      1. došlo ke změně stavu Zboží v důsledku jeho prohlídky za účelem zjištění vady Zboží;

      2. Zákazník použil Zboží ještě před objevením vady;

      3. Zákazník nezpůsobil nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím nebo;

      4. Zákazník Zboží ještě před objevením vady prodal, vyčerpal anebo ho pozměnil při obvyklém použití; pokud se tak stalo jen zčásti, vrátí Zákazník Cestě Dřeva to, co ještě vrátit může, a poskytne Cestě Dřeva náhradu do výše, v níž měl z použití Zboží prospěch.

    1. Pokud Spotřebitel uplatní svá práva z vadného plnění (reklamuje Zboží), rozhodne Cesta Dřeva o reklamaci ihned a ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená lhůta k odbornému posouzení vady.

    1. Reklamaci Spotřebitele včetně odstranění vady Cesta Dřeva vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů může Cesta Dřeva prodloužit jen po domluvě se Spotřebitelem; prodloužení nemůže být na dobu neurčitou ani na dobu nepřiměřeně dlouhou. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení Smlouvy.

    1. O vyřízení reklamace bude Zákazník informován e-mailem na e-mail, který Zákazník uvedl v reklamaci, případně na E-mail Zákazníka. Cesta Dřeva zašle Spotřebiteli na e-mail, který Spotřebitel uvedl v reklamaci, případně na E-mail Zákazníka, dále potvrzení o tom, kdy Spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Spotřebitel požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

    1. V případě oprávněné reklamace má Zákazník právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním práva z vadného plnění. Toto právo může Zákazník u Cesty Dřeva uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce od uplynutí lhůty, ve které je třeba vady vytknout.

  1. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

    1. Osobní údaje Zákazníka Cesta Dřeva zpracovává v souladu s příslušnými právními předpisy České republiky a příslušnými právními předpisy Evropské Unie.

    1. Zákazník bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě. Informace o zpracování osobních údajů Cestou Dřeva jsou dostupné na adrese https://www.cestadreva.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju/.

  1. ZÁKAZNICKÝ ÚČET

    1. Pro usnadnění nákupů Zboží v E-shopu je možné si na E-shopu založit zákaznický účet. Cesta Dřeva nezaručuje jeho funkčnost. Zároveň je oprávněna zákaznický účet kdykoli zrušit i bez udání důvodu.

    1. Zákazník je povinen využívat svůj zákaznický účet v dobré víře, v souladu s dobrými mravy a právními předpisy. Dále je povinen svůj zákaznický účet využívat tak, aby tím nepoškozoval fungování E-shopu, Cestu Dřeva ani ostatní Zákazníky.

  1. INFORMACE O ŘEŠENÍ SPORŮ A DOHLEDU

    1. Vyřizování stížností Spotřebitele Cesta Dřeva zajišťuje prostřednictvím elektronické adresy info@cestadreva.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Zákazníka zašle Cesta Dřeva na E-mail Zákazníka.

    1. V případě, že mezi Cestou Dřeva a Spotřebitelem dojde ke vzniku sporu, který se jim nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k České obchodní inspekci, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs, e-mail adr@coi.cz. Zákazník také může využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

    1. Informace o právech spotřebitelů na společném evropském trhu a bezplatnou pomoc spotřebitelům v jejich sporech s podnikateli poskytuje Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.

    1. Cesta Dřeva je oprávněna k provozování činnosti na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  1. DORUČOVÁNÍ

    1. Smluvní strany si veškerou korespondenci (oznámení týkající se vztahů Zákazníka a Cesty Dřeva, zejména týkající odstoupení od Smlouvy) vzájemně doručují písemně prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu) nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.

    1. Zpráva je doručena:

      1. v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem;

      2. v ostatních případech podle obecně závazných právních předpisů.

    1. Při doručování elektronickou poštou Zákazník doručuje korespondenci Cestě Dřeva na adresu info@cestadreva.cz. Cesta Dřeva doručuje Zákazníkovi korespondenci na E-mail Zákazníka, případně na jiný uvedený e-mail.

    1. Při doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb Zákazník doručuje korespondenci Cestě Dřeva na adresu sídla Cesty Dřeva. Cesta Dřeva doručuje Zákazníkovi korespondenci, jejíž povaha neumožňuje elektronické odeslání, na korespondenční adresu uvedenou v objednávce.

  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Zákazník na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.

    1. K řešení sporů, které vzniknou mezi Zákazníkem a Cestou Dřeva, jsou příslušné české obecné soudy s místní příslušností dle sídla Cesty Dřeva. Tím nejsou dotčena práva Spotřebitele dle příslušných právních předpisů.

    1. Smlouva je uložena elektronicky u Cesty Dřeva. Cesta Dřeva k ní neumožňuje přístup.

    1. Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 24.7.2023



ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Název: Cesta Dřeva s.r.o.

sídlo: Lhůta 3, 583 01 Libice nad Doubravou

adresa pro vrácení: Karla IV. 20, 267 18 Kuchař

telefon: +420 723 689 824

e-mail: info@cestadreva.cz

   

Oznamuji Vám, že tímto odstupuji od smlouvy:

  1. specifikace zboží a množství:

  1. den uskutečnění objednávky:

  1. číslo objednávky/smlouvy:

  1. kontaktní údaje:

jméno a příjmení:

 

ulice a číslo:

 

PSČ:

 

město:

 

e-mail:

 

telefonní číslo:

 

číslo účtu:

 

5) datum:

6) podpis (1):

  1. tento formulář lze zaslat s vlastnoručním podpisem poštou nebo bez podpisu elektronickou poštou (e-mailem)