Dílna na zelené louce

Vše co se týká truhlářského řemesla.
Odpovědět
radomil
Příspěvky: 109
Registrován: 03 lis 2015, 17:47

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od radomil »

Stavíme každý rok něco (já jsem tam jen jako ruce), naposledy (říjen14-březen15) to bylo to, co je v příloze, bylo nás na to šest + bagristi, elektrikáři a pod., jeden to kreslí, pak s námi chvíli maká, když se to rozjede, tak začne kreslit něco novýho a nechá nás tam, občas dorazí kouknout, jak to odsejpá. Na cenu jsem se ptal a vychází to prý pasivní za 5,- Kč/litr objemu. Skladba zhruba: sádroš, rošt/vata, osb, steico Íčka/foukané dřevovákno, steico hobra, větraná mezera, cetris nebo svislá prkna ...
doma se chystám stavět 6x6 dílnu + 6x6 sklad ale buď nejsou lidi nebo prachy :roll:
Přílohy
4.jpg
4.jpg (92.87 KiB) Zobrazeno 15046 x
... kdybych jááá byl truhlááářem a měl jeho pííílu ...
jiri
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2011, 12:12

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od jiri »

Stolařská práce představuje zdravotní rizika, kromě zranění jde o působení hluku a prachu, před kterými se nedá uniknout.
Z hlediska prašnosti není ideální podlahové topení, i když v dílně je nejpraktičtější.
Z hlediska hluku bych se před stavbou poradil. Světlost 2,5 m je málo.
Také by přinejmenším neměl být rovný strop, ale třeba naněkolikrát lomený, třeba jen sádrošem, pod rovnou konstrukcí.
Z hlediska stavebního je na zvážení pultová střecha takových rozměrů.
Na překlednutí 6ti metrů krokve cca 7 m, a to by nezbylo na solidní přesah,
nebo vazníkovou konstrukci sbíjenou......na zvážení je sedlová střecha
s úložným prostorem na dosušení ledasčeho? Pokud si ale necháš vyrobit vazníky, je to jednodušší.
Stavění je radost :-)
jiri
werdio
Příspěvky: 915
Registrován: 18 úno 2014, 13:29

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od werdio »

chlapi díky :-)
ano, 2,5 je fakt asi min. Ted mám cca 2,8 a to je pro mě tak akorát.
Tu pultovou střechu jsem měl na mysli, blbě jsem napsal...
To el.podl.vytápění se mi technologicky líbí popř. kotel na dřevo mimo dílnu a řešit radiátorem..
Krokve dělají ve vedlejší vsi....
Mám představu: vnitřek zaklopen OSB+vata/folie a z vnějšku palubky + tér (aby to to zapadlo ke stylu chalupy)
a k tomu ideálně na střechu pálenou tašku...
A nebo zaklopeno OSB+polystyrén a omítnout
Podlahu litou + záťěžové pvc
Vizuálně nějak takhle , jen pultová střecha a bez patra
REZ4d60cd_DSC05868.jpg
REZ4d60cd_DSC05868.jpg (77.58 KiB) Zobrazeno 15013 x
radomil
Příspěvky: 109
Registrován: 03 lis 2015, 17:47

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od radomil »

Zvenku polystyren a omítka se mi nezdá idální, ta hobra splní účel stejně, dá se taky přetáhnout perlinkou v lepidle a je páře otevřenější, než polyš. Palubky nebo prkna s mezírkou na latích nad tím pak nemají chybu, ne?
Co se týče výšky stropu, mám v plánu svých 6x6 rozdělit (strop) na čtvrtiny a krajní udělat jen 2,2 nad strojema a nad tím patýrko na ukládání čehokoliv a prostředek do 3,5 metru otevřený jen s trámem uprostřed napříč a ve střeše velké světlíky z komůrkového PP.
Co podlaha? Líbí se mi to zakládání na pěnoskle, kdy se vykope půl metru hluboká jáma, nasype se to tam a na té izolaci se udělá bet. deska, která je pak z hlediska tepelné kapacity součástí interiéru, takže drží stabilitu a nekolísá tak rychle teplota mezi vypnuto a zapnuto.
Teplá podlaha je nevhodná kvůli prašnosti? Je to s ní opravdu tak zlé?
... kdybych jááá byl truhlááářem a měl jeho pííílu ...
jiri
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2011, 12:12

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od jiri »

Promiň werdio,
nesrozumitelně jsem to napsal já. Jakože pultovka na takové rozpětí mi přijde hodně.
Pokud bys chtěl opravdu tašku, tak navíc každá taška má povolený nějaký minimální sklon, bude to kolem 14ti procent nejmenší sklon u lepších tašek, i takse pod to asi doporučí plný záklop a tím se to prodraží.
Jestli by ta sedlová střecha i lépe nevypadala.
Kvůli sklonu pultovky a zachování světlé výšky místnosti by se to docela v tom čele zvedlo, chce to propočítat, to já jen odhadem-mám vlastně pult nad dílnou 4,5 širokou,
střechu těch 14% a už tak je to v čele vysoké, akorát že to mám přilíplé k domu, takže to není tak vidět .
Stran tepelné izolace betonové podlahy-té není nikdy dost. Na pěnoskle super.
Tepelná setrvačnost,jak ¨píše radomil, super. Ale dřevostavba, když je poctivě udělaná, je něco jako tepelný bunkr.Setrvačnost nepotřebuje.Je to na delší povídání a je docela těžké, najít stavaře, co není zabejčený betonář a porothermář, a rozumí těmto věcem. Dřevostavbu vytopíš svíčkou, a když jdeš domů, nepotřebuješ
moc topit a než přijdeš do dílny, vytopí to časovač pár minut před příchodem.
Když utopíš podlahovku v kubících betonu, musíš temperovat stále. Na občasné vytápění není nejlepší.
Že podlahovka víří nejjemnější prach, i když se v místnosti nic nehne, to je známé.
Jaký až je ale rozdíl od klasického radiátorového vytápění, to nevím. Ani nevím, jak se to měří.
Značka ideál-velká dílna s přilehlou sušičkou-zbylé teplo ze sušičky vytápí.
Poctivá dřevostavba se opravdu vytopí za pár korun. Bydlím v ní 13 let, a to bych už dnes zase ještě trochu lépe izoloval :-).
Jsem rád, že jsem neposlouchal doporučení o nutnosti tepelné akumulace. Je to dávno out.
Stavění je radost.
jiri
Někdo na foru, asi někdo z Petrů, stavěl sám pasivní dům. Naprosto precizně a dokonale. Ten by poradil, měl to seštudované. Myslím je to pěknetruhlarstvi.cz
Dílna není dům, ale nepodcenil bych to, energie levnější nebudou.
radomil
Příspěvky: 109
Registrován: 03 lis 2015, 17:47

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od radomil »

Jsem otevřený bourání mýtů :o) s tou setrvačností mi to vždycky připadalo logický a tak jsem se moc nezabýval tím, že by to mohlo být jinak a nepotřebné. Do dílny chodím pravidelně kdy se mi zachce, ne ráno tam a večer zpět, takže by mi temperování nonstop asi moc nevadilo, když to moc nežere ... ale rád si nechám poradit proč a jak neakumulovat ...
Předpokládám topení dřevem, jinak mi přijdou zajímavý ty stropní fólie, co se teď dávají těsně nad sádroš, svým sálavým teplem by to nemuselo vířit prach. Ale co když je pro celkově čistý vzduch nejlepší ho vířit a filtrovat?
Jasně, pořádně izolovat ... v dílně bych si udělal i kompozáchůdek a malou kuchyňku a gaučík a na starý kolena se tam zašiju nafurt a mladý mi můžou foukat hoblík :lol:
... kdybych jááá byl truhlááářem a měl jeho pííílu ...
werdio
Příspěvky: 915
Registrován: 18 úno 2014, 13:29

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od werdio »

No ona by v tom terénu líp vypadala ta pultová, zjistim jaké jsou požadavky...ale i sedlová není od věci...
To vytápění by ve finále šlo i přímotopy, myslím že v případě dobře odvedené izolace by to nákladově
vyšlo přijatelně (otázka na jakou cenu se dostanu za 1kw, momentálně mám "chalupářskou" sazbu bratru cca 6 kč, masakr) Musím zjisti jak se k tomu ČEZ postaví...
Co se týče krytiny, nejde mi primárně o pálenou ale o vzhled, aby to "zapadlo" v terénu...ve finále když bude pultová střecha vyšší v čele, tak může být i asfalt.šindel, jelikož záda stavby budou cca 2m od stodoly, tudíž by byla střecha viditelný jen z letadla :-)
Ta varianta palubek na rošt na hobře se mi líbí, tzn. OSB - vata - hobra -perlinka + lepidlo - rošt - palubky/prkna?
radomil
Příspěvky: 109
Registrován: 03 lis 2015, 17:47

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od radomil »

nene, na hobru buď a) lepidlo/perlinka + omítka anebo b) rošt + palubky
ale je i varianta rošt a palubky jen na fólii (takovou tu co se dává pod tašky na střechu), která zvenčí drží vatu mezi sloupky, bez hobry ...
... kdybych jááá byl truhlááářem a měl jeho pííílu ...
Tim
Příspěvky: 703
Registrován: 10 led 2012, 23:42
Bydliště: Kunžak

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od Tim »

Kolegové,
tak jsem se konečně dostal k psaní a musím se vyjádřit ke stavbě dřevostavby a to dnes k bodu vytápění a to co budu psát platí o vytápění dřevostavby nikoliv zděné budovy obojí má svoje specifika.
Werdio začíná tím,že by chtěl el.vytápění v podlaze,s tím mi nezbývá nic než souhlasit a doporučit ale je tu podmínka toho ,že dílna bude velmi dobře izolovaná a bude to dřevostavba .V tom případě to bude nejlevnější,nejjednoduší a zároveň nejbezpečnější způsob vytápění.
Proč nejlevnější - elektrická energie při převodu v tomto případě na tepelnou má největší účinnost a v podstatě kilowaty co odebereme převádíme přímo na teplo.Nemalou výhodou je ,že v dílně získáme výhodnou sazbu elektro.
proč nejjednodušší - na pořízení stačí pouze topné rohože nebo topné kabely a nebo topné folie a jeden termostat,rohože použijeme v případě ,že bude podlahová krytina keramika např.dlažba,stejné použití mají topné kabely akorát trochu složitější pokládka,topné folie požijeme pokud pochozí vrstva bude plovoucí podlaha nebo např. OSB deska.Dané topení je velmi dobře regulovatelné a nastavování režimů topení velice snadné
proč nejbezpečnější - pokud je elektrické podlahové topeni správně nainstalováno a odladěno na danou tepelnou ztrátu tak je úplně bezúdržbové,není možné ho poškodit /pokud nebudeme vrtat do podlahy ale to u podlahového topení platí všeobecně./topení nám nepoškodí mráz pokud se stane že nebudeme objekt užívat a nebude se v něm topit a ani z požáního hlediska neí žádný problém.
Jiří píše,že podlahové topení z hlediska prašnosti není ideální.Tohle tvrzení je jeden z největších nesmyslů a traduje se ještě z doby před třiceti a více lety kdy se u nás začínalo s topením v podlaze,tenkrát byly články v novinách,že tohle topení je vhodné hlavně do psychiatrických léčeben kdy neohrožuje pacienty /jako radiatora a přivodní potrubí k nim a vysoká teplota podlahy./Vysoká teplota podlahy ale byla způsobena ale tím že se do potrubního sytému pouštěla voda o teplotě i 60°C .Tato voda se tam pouštěla proto jelikož budovy byly špatně zateplené a aby je bylo možné vytopit tak teplota podlahy dosahovala až 35°C.Při dnešních tepelných ztrátách dosahuje teplota podlahy maximálně 26°C a to už je mezní stav většinou daleko méně.
V každé učebnici a odborné literatuře je možné se dočíst,že podlahové topení jako jediné dosahuje nejoptimálněšho rozvrstvení teploty ve vytápěném prostoru rozdíl mezi teplotou u podlahy a stropu bývá tak do2-3°C.U topení s radiatory kdy je běžně tepelný spád 90/70°C je nejvyšší teplota u radiatoru a nad ním u stropu,vemi špatně jsou vytápěny kouty místnosti a díky vysoké teplotě vzduchu je vzduch vysušován a na radiátoru případně na přímotopu přepalován.Přímotop do dílny kde je pořád riziko prachu snad ani není možné dát z požárního hlediska .Ještě je možnost vytápět lokálním palivem ale kamna,truhlárna ,dřevostavba....každý ať posoudí.
Z toho co jsem napsal výše je snad jasné že podlahové topení má velmi daleko k víření prachu.Zkuste se doma podívat nad radiátor jak vám mává se záclonam jak se vám nad trubkama a za radiátora dělají černé šmouhy od vířeného prachu.Proudění vzduchu nastává při rozdílu teplot a čím vyšší rozdíl tím větší proudění.
N ěkdo by mohl namítat a co do dílny na podlahu jako krytinu,u podlahového topení v podstatě neexistuje omezeni .Můžeme použít podlahu betonovou,plovoucí,osb desky,lino,koberec masivní podlahu v síle klidně 29mm a vždy vám to bude topit.
Není třeba ani vymýšlet na co podlahové topení instalovat stačí mít únosnou vrstvu podkladního betonu izolováno proti vlhkost na tu stačí položit 50mm polystyrenu na něj separační folii na ní 50mm hlazeného betonu vyztuženého kari sítí 100/100 a na tuhle vrstvu lepíme rohož,nebo kabely,případně položíme 5mmhobru pod plovoucí podlahu a na topení ve folii.
Takové to,že dřevostavbu vytopíš svíčkou... ,znám spoustu obchodních fint a tohle je jedna z nich ,jako všechny stavby tak i dřevostavba potřebuje energii dodat a .Nedávno jsem dělal výpočet pro moji novou dílnu 9x6m výška 2,8m a tepelné ztráty vyšly na 2,2Kwh.To je samozřejmě energie nutná pro výpočtovou teplotu -15°C těch dnů v roce je velmi málo a dále každý stroj každá osoba v prostoru,bojler,světla to všechno enegii také dodává a o to méně musíme topit.
Ještě krátce k akumulaci tepla v dřevostavbě,sama dřevostavba je postavena z materiálu které jsou dobrými izolanty ale nemají téměř žádnou akumulaci a právě z tohoto důvodu je nejvhodněším topením topení podlahové ,kterého nám akumulaci zajištuje vrstva betonu ve na které je topení instalováno.Akumulační vrstvou dosáhneme stabilní vyrovnané teploty bez výkyvů při cyklování termostatu,po větrání a pod.
Co jsem se zde napsal píšu na základě praktických zkušeností se stavěním a užíváním dřevostaveb a studiu dané problematiky .

Děkuji všem co dočetli až sem
a omlouvám se všem které jsem rozlobil tím,že toto téma probírám na cestě dřeva

Tim
Naposledy upravil(a) Tim dne 10 lis 2015, 10:58, celkem upraveno 1 x.
Petr
Příspěvky: 601
Registrován: 12 lis 2009, 00:34
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna na zelené louce

Příspěvek od Petr »

Ahoj kolegove,
musim rict, ze toto tema me taky hodne zajima. Planuju totiz za domem taky snad do 5ti. let mit postavenou
dilnicku na masiv.Pokud vyhraju ve sportce tak tam bude stat do mesice :lol: (rad delam schody, zidle, stoly atd...) A na to mi staci i mensi prostor. Jsem taky omezeny prostorem takze se dostanu na maximalni rozmer 7x9m a budu rad. Taky planuju neco na zpusob lomene pultove strechy aby to ladilo s domem a v tom lomu chci udelat svetliky abych tam dostal trochu vic svetla protoze bude dilna ze 3/4 ve svahu pod zemi. Vysku bych zvolil minimalne ty 3m. Nemusi byt po obvodu ale chci udelat palubkovy zaklop misto sdk na sikminu krovu a tak nebude problem uprostred dilny postavit cele zatocene rameno schodiste. - to je hlavni duvod te vysky.
Jiri, ta drevostavba co jsi o ni mluvil bude asi moje. Musim rict, ze po 2,5 letech bydleni jsme maximalne spokojeni. Momentalne topim kazdy druhy den cca 3 hodiny v krbu a v dome neklesne teplota pod 23st. kdyz je slunecno tak skoci pres 24st. - solarnimi zisky. Za dva roky co sleduju stav elektriny od 25.9.2013 - 1.10.2015 mame celkovou spotrebu elektriny na celou domacnost i TUV ( v letnim obdoby kdy se netopi v krbu) 0,76MW na VT, a 6,115MW na NT. A to je moja uz 5 let na materske a pere a vari se skoro porad.
Tu variantu co o ni pise radomil mam pouzitou na dome i ja.
Pevna kamenna vata Isover uni v pridavnem rostu a nosne kostre (celkem 30cm) potom zavetrna folie divuzne otevrena Tyvek solid a na tom rost a prkenna fasada - v nasem pripade vodorovne sibirsky modrin. Funguje to bez problemu. Hobru jsem taky chtel, ale cenove mi vyslo lip navysit silu vaty a udelat to bez hobry. Hobru bych bral jenom pod natahovanou fasadu.
Ja budu dilnu delat jako kombinaci opernych zdi asi ze straceneho bedneni a predni cast a casti nad terenem jako drevostavbu. Krov a kostra z KVH a vytapeni elektricke akumulacni kamna (mame na dome tarif D45d takze super pro primotop do dilny) Ale taky bych rad male krbove kaminka pro paleni masivniho odpadu z dilny. Nemuzu si pomoct ale je to proste romantika na duchod - prijit do dilny a zatopit si salavym teplem v kaminkach.
POHLED Z LOZNICE NA PROSTOR BUDOUCI DILNY:
Obrázek
STEJNY POHLED S HMOTOVYM NAVRHEM DILNY:
Obrázek
POHLED ZE ZAHRADY NA USPORADANI:
Obrázek
ピーター 大工
Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů