Re: Výběr protahu
Napsal: 28 úno 2018, 12:57
Jeřábek je čína. Na nějaký větší zatížení bych to neviděl...
Ještě můžeš zkusit dát jistič s pomalejší charakteristikou, pokud Ti to padalo jen při rozběhu. Ale je to zvláštní - já mam taky jen 20 A jistič na celou dilnu a nic mi nepadá. A to mi standardně běží 2,2 kW odtah a třeba u toho frézuju na spodní frézce s 3 kW motorem na hranici ztráty otáček (třeba frézuju hlubokou drážku na jeden zátah, což je pořádnej záběr.)
Svou Jaromu jsem dal pryč mj. i proto, že téměř nešla vyladit tak, aby nedělala podhoblování. Resp. na každej druh dřeva i tloušťku se s tim muselo vyhrát. Pochybuju že na to někoho najdeš - kdo s tim měl tu čest, je rád, že už se tim nemusí zabývat.
Ale v zásadě jde o pár věcí. Nastavit správně výšku odlehčovacích válečků v protahovacim stole - neplatí nutně, že mají být v rovině se stolem, může pomoct je třeba o desetinku vysunout nahoru. Dále bývá při protahování měnších kusů problém s přílišným přítlakem zadního (hladkého) podávacího válce, který způsobí zvednutí konce prkna ve chvíli, kdy opustí přední podávací válec (ten rýhovaný). Toto má řekl bych největší vliv na vznik podhoblování. Analogicky to platí u předního podávacího válce, pokud se děje podhoblování na začátku prkna.
A samozřejmě platí, že prkno musí být zespodu rovné. Pokud bude jak luk, což u palubek není nic novýho, pak se musí prkno strkat alespoň výdutí dolů, tj. jako kopeček, ne jako miska. Ovšem pokud jen ztenčuješ už hotový palubky, těžko si tu vybereš a podhoblování se nejspíš nezbavíš. A to na žádný hoblovce. Mam teď místo Jaromy Feldera a dělá to taky, pokud do toho jede prkno ve tvaru misky.
Jediný co by pak na to mohlo platit je strkat prkno jakoby shora, tj. jakmile to drapne podávací válec, tlačit druhý konec prkna nahoru dokud není prkno chyceno i výstupním podávacím válcem. Obdobně při výstupu - jakmile už prkno opouští vstupní podávací válec, tlačit druhý konec prkna nahoru.
Hans
Ještě můžeš zkusit dát jistič s pomalejší charakteristikou, pokud Ti to padalo jen při rozběhu. Ale je to zvláštní - já mam taky jen 20 A jistič na celou dilnu a nic mi nepadá. A to mi standardně běží 2,2 kW odtah a třeba u toho frézuju na spodní frézce s 3 kW motorem na hranici ztráty otáček (třeba frézuju hlubokou drážku na jeden zátah, což je pořádnej záběr.)
Svou Jaromu jsem dal pryč mj. i proto, že téměř nešla vyladit tak, aby nedělala podhoblování. Resp. na každej druh dřeva i tloušťku se s tim muselo vyhrát. Pochybuju že na to někoho najdeš - kdo s tim měl tu čest, je rád, že už se tim nemusí zabývat.
Ale v zásadě jde o pár věcí. Nastavit správně výšku odlehčovacích válečků v protahovacim stole - neplatí nutně, že mají být v rovině se stolem, může pomoct je třeba o desetinku vysunout nahoru. Dále bývá při protahování měnších kusů problém s přílišným přítlakem zadního (hladkého) podávacího válce, který způsobí zvednutí konce prkna ve chvíli, kdy opustí přední podávací válec (ten rýhovaný). Toto má řekl bych největší vliv na vznik podhoblování. Analogicky to platí u předního podávacího válce, pokud se děje podhoblování na začátku prkna.
A samozřejmě platí, že prkno musí být zespodu rovné. Pokud bude jak luk, což u palubek není nic novýho, pak se musí prkno strkat alespoň výdutí dolů, tj. jako kopeček, ne jako miska. Ovšem pokud jen ztenčuješ už hotový palubky, těžko si tu vybereš a podhoblování se nejspíš nezbavíš. A to na žádný hoblovce. Mam teď místo Jaromy Feldera a dělá to taky, pokud do toho jede prkno ve tvaru misky.
Jediný co by pak na to mohlo platit je strkat prkno jakoby shora, tj. jakmile to drapne podávací válec, tlačit druhý konec prkna nahoru dokud není prkno chyceno i výstupním podávacím válcem. Obdobně při výstupu - jakmile už prkno opouští vstupní podávací válec, tlačit druhý konec prkna nahoru.
Hans