Nohy jsou z jednoho kusu a mají rozměr 60 x 45 mm. Vše vyhoblovaný na hoblovce a následně ručně dohlazený klopkařem. Poslední dobou již nebrousím, pouze vyjímečně. Trochu chabruju z alergií tak eliminuji prach na minimum. Navíc mne to začalo neskutečně bavit a časovej rozdíl mezi broušením a ručním hoblováním není tak značnej. Kresba dřeva je po hoblíku mnohem výraznější než po "šmirglu".
Povrchovka je tvrdý voskový olej Remmers odstín ořech. Jediný použitý šrouby na stolku jsou na úchytkách
Dá se říci že hoblováním dosáhneš toho nejkvalitnějšího povrchu. Za předpokladu dobře seštelovaného a hlavně ostrého hoblíku či cidliny. Brusné zrno dřevo trhá a hoblík s cidlinou řežou. Je to znát na kresbě dřeva.
Záleží ale na konečné povrchové úpravě. Pokud bych měl z nějakého důvodu dřevo mořit, tak budu dřevo brousit. Na hoblovaném povrchu mořidlo steče a nezachytí se. Jelikož ale ve větší části používám vosky a oleje, tak mi tento problém odpadá. Navíc mám "jistotu" stejného odstínu. Kdy se olej vsakuje stále stejně a po setření mám minimální barevné odstíny. U broušeného dřeva může být s olejem problém že při použití různé zrnitosti je barevný rozdíl. Jiná sitost odstínu je u P 180 a jiná např. u P 240 atd. Dále záleží na době mezi nátěrem a setřením.
Je pravděpodobné že u každého výrobce můžou být jiné nebo žádné rozdíly. Výše popsané poznatky mám s oleji OSMO a Remmers.
Bez těch uší a s kratším přesahem desky by to ladilo pro mne lépe,ale asi to byl Tvůj záměr.
Práce a řemeslo na 1 s *, taková truhlařinka se moc nevidí,opravdu dobrá vlastně výborná práce !
Dík Truvane. Ty uši byl doopravdy záměr. Je to kopie Amerického koloniálního stylu a ten se mi poslední dobou dost zamlouvá. Hlavně na práci. Vím že tento styl nesedne každému, ale který také jo ...