Práce s pásovou pilou

Vše co se týká truhlářského řemesla.
Odpovědět
pavel.stnl
Příspěvky: 4
Registrován: 11 zář 2015, 12:25

Práce s pásovou pilou

Příspěvek od pavel.stnl »

Dobrý den, chtěl jsem někoho zkušeného poprosit o radu při práci s pásovou pilou.
Jsem amatér a jako koníčka mám práci se dřevem. Kromě jiných strojů jsem si asi před třemi roky pořídil i pásovou pilu Makita LB 1200 (kola 30cm). Otec byl dřevomodelář a pamatuji si že na pásovce řezal asi nejvíce, bohužel než mi stačil předat nějaké rady tak zemřel.
Narážím na problém s rovností řezů - např pokud chci vyřezat čepy na nohy ke stolu nebo lavici, tak se mi řez "stáčí vždy dovnitř" a raději to vzdám a řežu ručně. Pokud chci uřezat např podélný plátek z fošny je situace obdobná a nikdy se mi ho nepodaří uřezat rovný.
Díval jsem se na různá videa na youtube a nevím jestli je to umem při práci s pásovkou ale tam s tím problém nikdo nemá.
Myslím si, že nastavené mám vše celkem tak jak by mělo být, včetně napnutí pásu a seřízení vodících ložisek.
Nevím jestli je to opravdu zkušeností při práci nebo je to vlastnost této pily nebo problém s nějakým nastavením.
Budu vděčný za každou radu, děkuji, Pavel
Jiří
Příspěvky: 54
Registrován: 11 lis 2016, 11:18
Bydliště: Vraclávek

Re: Práce s pásovou pilou

Příspěvek od Jiří »

Tim
Příspěvky: 703
Registrován: 10 led 2012, 23:42
Bydliště: Kunžak

Re: Práce s pásovou pilou

Příspěvek od Tim »

Ahoj,

jiří ti sem dal odkaz podle kterého to v pohodě zvládneš nastavit ale je tam menší chyba ,je třeba nerovnat pravítko podle čáry ale nejprve podle čáry natočit celý stůl tak aby byla vodící drážka ve stole rovnoběžná s rovinou řezu a potom nastavit pravítko rovnoběžně s vodicí drážkou a potom nastavit pravítko pro kolmé řezy kolmo na podélné pravítko.Po tomhle jednoduchém nastavení budeš pilu v pohodě používat a budeš moci řezat i slabé švartny bez potíží

tim
pavel.stnl
Příspěvky: 4
Registrován: 11 zář 2015, 12:25

Re: Práce s pásovou pilou

Příspěvek od pavel.stnl »